Forum de la Casa Cumuna Corsa
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Forum de la Casa Cumuna Corsa

Forum pour échanger, partager et créer nos idées de demain.
 
AccueilPortailRechercherDernières imagesS'enregistrerConnexion
Le Deal du moment : -36%
WD_BLACK Disque SSD Interne 2 To – SN770 NVMe ...
Voir le deal
109.99 €

 

 "Prugettu di portu è... prugetti di sucietà"

Aller en bas 
2 participants
AuteurMessage
Francè
Admin
Francè


Masculin
Nombre de messages : 626
Age : 37
Localisation : Nizza, Aiacciu, Bucugnà, Ulmetu, Coti-Chjavari... Mauritius!
Date d'inscription : 12/05/2007

"Prugettu di portu è... prugetti di sucietà" Empty
MessageSujet: "Prugettu di portu è... prugetti di sucietà"   "Prugettu di portu è... prugetti di sucietà" Icon_minitimeSam 19 Mai - 19:49

" Vechju prugettu oramai purtatu da a cullettività di Corsica, u sviluppu di u portu di Bastia hè attualmente sottumessu à una cunsultazione publica. Un dibattitu tecnicu è soprattuttu, un dibattitu di sucietà."

"À quale a priurità : à a frequentazione turistica o à u mantenimentu di a paglia marina longu u liturale ? A quistione hè d'attualità. Ùn pudia chè esse in centru di u dibattitu publicu nantu à u prugettu d'ingrandimentu di u portu di Bastia.
Dapoi l'annate sessanta, si parla d'ingrandà un portu di cummerciu custruitu in u 1872 è cundannatu da l'evuluzione di u trafficu. Prupietaria di i lochi dapoi u 2002, a cullettività di Corsica hà ripigliatu l'idea. E rializazioni imaginatesi averianu un costu di 200 miglioni d'euro. A lege impone tandu ch'elle sianu discutate cù a pupulazione, sottu à a direzzione di a Cummissione naziunale di u dibattitu publicu (CNDP). Principiatu di marzu passatu, stu dibattitu intervene nanzu à a decisione di fà qualunque travagliu. Decisione chì ùn intervenerà prima di u 2010 (Vede u quadru).
Sei riunioni tematiche sò state prugrammate in l'anfiteatru di u liceu Giocante per infurmà è cunsultà a ghjente sopra à u prugettu. Davanti à una assistenza sempre numerosa, trè pussiblità sò esaminate : tene a struttura attuale tal'è quale, duppianne a superficia o custruiscene un altra in surtita di a cità, nantu à u situ di a Carbonite.
A prima pare difficiule da sustene. U portu attuale ùn funziuneghja chè per via di derugazioni. Cuncipitu in un tempu chì e imbarcazioni eranu longhe di 60 metri, hè diventatu troppu strettu pè accoglie senza periculu i 170 metri di l'armamenti d'oghje. I posti mancanu è l'affari ùn s'arrangeranu micca, frà dece anni, quandu i battelli passeranu tutti i 200 metri. « Ghjunti à dimensioni simuli, ùn si puderà più guarantisce un serviziu regulare tuttu l'annu è, dunque, una cuntinuità territuriale » incalca Achille Raffalli, pilotu di u portu.
Tuttu u mondu ùn hè d'accunsentu. Secondu Edmond Simeoni « sò i battelli chì si devenu adattà à a Corsica è micca u cuntrariu ». Cù un oggettivu di ottu posti di più di 200 metri - contru à dui oghje - è di trè miglioni di passageri, u prugettu li pare sprupusitatu. Pè d'altri hè un strumentu à prò di u sviluppu d'un turisimu massicciu, vulsutu da l'eseguitivu di l'Assemblea di Corsica. È e critiche ùn finiscenu quì. U prugettu serebbe ancu da mette in leia cù u futuru incineradore. U scopu di sta rializazione doppia : fà di a Corsica un locu di trattamentu pè i rumenzuli di a regione PACA.
Una opposizione forte, dunque, chì hà purtatu eculugisti, piscadori è citadini à cuncogliesi in senu à u cullettivu « Portu di Bastia ». Secondu elli, u dibattitu hè un ingannu. A decisione di custruisce à a Carbonite hè pigliata da ch'hè un pezzu è l'altre alternative ùn ghjovanu chè à dalli una cridibilità. « Quandu a CNDP hà avutu u cartulare in manu, di marzu di u 2006, ùn si trattava chè d'un affare : a custruzzione d'un portu novu à a Carbonite, spieca Pierre-Laurent Santelli di l'associu U Polpu. A scelta « situ attuale » hè stata fabricata più tardi, à partesi da un prugettu di mudificazione di u scalu sud digià arregistratu in u Prugramma eccezziunale d'investimentu (PEI) ». Una preferenza pè u situ di u fronte di mare chì serebbe cunfurtata da i studii tecnichi « orientati » prudutti da i scagni spezializati. Antoine Sindali, u presidente di l'offiziu di i trasporti, cuntesta l'accusa : « In principiu aviamu ancu pensatu à quattru o cinque lochi longu a costa. Sò i spezialisti chì ci anu purtatu à prupone solu duie alternative ».
Preferita o nò, a « scelta Carbonite » hè in centru di e discussioni.
Pè i sociu prufessiunali di u settore marittimu, a impiantazione à a surtita sud di a cità và cù i so pedi. I incunvenienti d'una trasfurmazione di u situ attuale sò troppu numerosi. Durante ommancu dui o trè anni, ci vuleria à suppurtà una sminuzione maiò di l'attività di portu. Cù tamante cunsequenze ecunomiche. Ma sò soprattuttu e pruspettive di u novu situ chì interessanu st'attori ecunomichi. Elli dinù anu u so associu : l'Unione marittima di Bastia. À François-Xavier de Moro Giafferri, u presidente, ùn li mancanu l'argumenti à prò di a « scelta Carbonite » : a pussibilità di facci vene u caminu di ferru, di stallà magazini pè e mercanzie è dinù di cunsacrà u situ attuale à i battelli di piacere è à i cruceristi. À l'accorta : « di cuncipì una struttura adatta à i bisogni, cum'elli anu fattu l'anzianu quand'elli anu imaginatu u portu Saint Nicolas. » Ciò impone d'esse d'appigliu, puru s'ellu ci vole à « sacrificà una sessantina d'ettari di paglia marina ».
Pè i difendidori di a natura u periculu hè bellu più impurtante : centu ettari d'alga è dinù spezie prutette cum'è a cymodocea, e matreperle, è lucerne o i zini sole. Un veru disastru eculogicu chì a Corsica si puderebbe francà applichendu nurmallamente a lege. E cunseguenze di e custruzzioni nantu à a fisinumia di u liturale li danu dinù i penseri. Troppu superficiali, i studii sedimentulogichi fatti da u scagnu Sogreah ùn mettenu, à senteli, à l'agrottu d'un catastroffa : una sparizione di e batticcie longu a costa orientale. « A passata di u portu di u Campuloru, centu volte tantu. »
I piscadori temenu elli una sminuzione di a quantità di pesciu in i cuntorni di a cità. Secondu Gérard Romiti di a Prudumia di Bastia, l'eventuale portu di a Carbonite hè ghjustu sopra à un « locu dettu u tufone, cunnisciutu da tutti piscadori lucali pè a so ricchezza ». Senza cuntà a crescita di u trafficu. U rimore di i mutori ferebbe fughje i pesci, oblighendu i prufessiunali à piscà più luntanu, cun prezzi di sfruttazione superiori.
I più discreti sò forse i pulitichenti. A municipalità di Bastia sustene un prugettu aspettatu dapoi l'anni. U merre l'hà fatta sapè u ghjornu di l'apertura di u dibattitu. Ange Rovere, u primu aghjuntu cumunistu, hè favurevule anch'ellu. Ma si dice inchietu in quantu à u finanzamentu. Cum'è Jean Baggioni, vole chì l'investimenti publichi ferminu magiuritarii pè guarantì chì u cuntrollu di u futuru portu resti in manu à a cullettività. Antoine Sindali ùn hè d'accunsentu è pensa, tantu, chì u prublemu ùn hè ancu d'attualità (Vede u Quadru). A riunione di chjusura hè prugrammata di maghju. Derà à ognunu l'occasione d'aburdà torna sta quistione chì ùn hè, dinù ella, per esse risolta."

Source: http://info.club-corsica.com

Chi hè u vostru parè nanta stu prugettu di "portu di Bastia"? Question
Revenir en haut Aller en bas
http://www.casacumunacorsa.com
Anto

Anto


Masculin
Nombre de messages : 263
Age : 37
Localisation : Nice
Date d'inscription : 14/05/2007

"Prugettu di portu è... prugetti di sucietà" Empty
MessageSujet: Re: "Prugettu di portu è... prugetti di sucietà"   "Prugettu di portu è... prugetti di sucietà" Icon_minitimeMer 23 Mai - 5:52

3 porti in bastia... andemu da fa un altru... un ne avemu micca abbastanza !!!
stu prugettu mi pare chi un he tantu be per bastia
Revenir en haut Aller en bas
http://www.unita-naziunale.org/portail/index.htm
Francè
Admin
Francè


Masculin
Nombre de messages : 626
Age : 37
Localisation : Nizza, Aiacciu, Bucugnà, Ulmetu, Coti-Chjavari... Mauritius!
Date d'inscription : 12/05/2007

"Prugettu di portu è... prugetti di sucietà" Empty
MessageSujet: Re: "Prugettu di portu è... prugetti di sucietà"   "Prugettu di portu è... prugetti di sucietà" Icon_minitimeMer 16 Jan - 17:23

Citation :
Ecologique, économique et sentimental, le mouvement écologique indépendant tient beaucoup à ces trois qualificatifs à propos de son positionnement sur le nouveau port de Bastia. Jean-François Baccarelli, fort de son bon score aux dernières élections législatives à Bastia, est revenu, par une conférence de presse, sur la construction du nouveau port de Bastia. Pour lui, la construction de ce port se fera au détriment de la seule vraie plage que compte la ville de Bastia, une plage qui est devenue l’un des rares centres de loisirs et de détente de la capitale du Nord. La plage de l’Arinella sera, selon lui, au centre de bien des préoccupations électorales à venir.
Source: www.alta-frequenza.com
Revenir en haut Aller en bas
http://www.casacumunacorsa.com
Contenu sponsorisé





"Prugettu di portu è... prugetti di sucietà" Empty
MessageSujet: Re: "Prugettu di portu è... prugetti di sucietà"   "Prugettu di portu è... prugetti di sucietà" Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
"Prugettu di portu è... prugetti di sucietà"
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Cours "histoire et civilisation" le 15 Octobre 2008.
» A Casa Cumuna Corsa sur "Voce Studientina"

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Forum de la Casa Cumuna Corsa :: Actualité Corse :: Economie-
Sauter vers:  
Ne ratez plus aucun deal !
Abonnez-vous pour recevoir par notification une sélection des meilleurs deals chaque jour.
IgnorerAutoriser